«Ми маємо
справу з найскладнішим, неоціненним,
найдорожчим,що
є в житті, - з людиною. Від нас, віднашоговміння,майстерності,
мистецтва,
мудростізалежитьїїжиття,здоров'я,
розум, характер, воля, громадянське
й
інтелектуальне
обличчя,
їїмісце і роль у житті, їїщастя»
В.О.Сухомлинський
Інтерес до проблемисоціалізаціїособистостівиник давно.
Про цесвідчатьпраціучених ХХ століттяЛ.Виготського, Л.Буєвої, І.Кона,
А.Макаренка, В.Сухомлинського, Л.Рубінштейна, в яких вони вказували на
взаємозалежністьміжумовамисоціальногосередовища та розвиткомособистості та
зазначалинеобхідність активного
опосередкуванняособистісногорозвитку.Основоюсучасноговиховногопроцесу є людина
як найвищацінність.
Провідноютенденцієювихованнястаєформуваннясистемиціннісногоставленняособистості
до соціального і природного довкілля та самої себе.
Набираєсилитенденціягармонійногопоєднанняінтересівучасниківвиховногопроцесу:
вихованця, котрийпрагнедовільногосаморозвитку і
збереженнясвоєїіндивідуальності; суспільства, зусилляякогоспрямовуються на
всебічнийрозвитокособистості; держави, зацікавленої у тому,
щобдітизросталигромадянами-патріотами, здатнимизабезпечитикраїнігіднемісце у
цивілізованомусвіті. В
умовахінтенсивногорозвиткусуспільства і державивагомогозначеннянабуває проблема
формуванняінтелектуальної, духовно і морально зрілоїособистості,
конкурентоспроможної, здатної до самореалізації в соціумі і
проектуваннясвогожиття. Цезумовлюєнеобхідність нового підходу до
системивиховання в галузіосвіти, розробок і впровадженняновихпедагогічнихтехнологій,
активізаціїроліорганівучнівськогошкільногосамоврядування, щосприятимецілісному,
гармонійномурозвиткуособистостіучня, йогосамореалізації, ґрунтовному
духовно-креативному розуміннюприродноїсоціальноїдійсності,
психолого-соціальномузростанню.
На шляху до реалізаціїпроблеми,поставленої перед нами,окреслюємо для себе:
а) завдання-мінімум:людина, яка
закінчуєзагальноосвітню школу, повинна вмітидатисобі раду в житті – вести
здоровий спосібжиття, бути працелюбною, відповідальною, впевненою в собі, вмітиспілкуватися
з людьми, усвідомлюватисенсжиття, прагнутистворитисім’ю, виховатидітей, жити у
злагоді з собою, оточуючими людьми, природою, світом,
матипочуттялюдськоїгідності, бути патріотомсвоєїдержави;
б) завдання-максимум: випускникшколимусить
бути фізичнодосконалою, духовно багатою, інтелектуальнорозвиненою, креативною,
соціальноадаптованоюособистістю з критичниммисленням, постійнимпрагненням до
самовдосконалення, самореалізації, самоактуалізації,
бажаннямпрацюватизадлярозквітусвоєїдержави.
Всієюорганізацієюнавчально-виховногопроцесу в
школівчителінамагаютьсясприяти тому, щобкоженучень на
дистанціївідзавдання-мінімуму до завдання-максимуму зайняв свою нішувідповідно
до своїхнахилів, здібностей, таланту, міг в повнійміріреалізувати себе.
Мета
роботи творчої групи :характеристика інноваційних засобів соціалізації особистості в сфері
загальної освіти ,які впливають на ефективність формування соціальних компетентностей,необхідних для
входження в соціум;визначення дії інноваційних методик соціалізації в середовищі
учнів загальноосвітньої школи,їх значущості,характеру
впливу на дітей.
План роботитворчоїгрупи «Досвід» на 2015-2016 н р над проблемою:
«Громадянська соціалізація в системі патріотичного виховання учнівської молоді»
«Громадянська соціалізація в системі патріотичного виховання учнівської молоді»
Вересень-жовтень |
|
Листопад-грудень |
Тема:опрацюваннятеоретичних засад, самоосвітнядіяльність з даногопитання.Пошук матеріалів Інтернетвидань. |
Січень-лютий |
|
Березень- квітень |
Тема:педагогічні читання,опрацювання різноманітних науково-теоретичних джерел інформації з питань соціалізації освіти.Звітпро роботу творчоїгрупи |
План роботи творчої
групи вчителів «Досвід»
на 2015-2016н.р.
№
|
зміст
|
Термін
виконання
|
відповідальний
|
1
|
Виступ.Визначення дії інноваційних методик соціалізації в середовищі
учнів загальноосвітньої школи,
їх значущості, характеру впливу на дітей.
|
16
вересня
|
Завуч з
навчальної роботи
Фегер
І.М.
|
2
|
Доповідь про необхідність
створення бази даних
з питань
роботи над проблемою
«Громадянська соціалізація в
системі
патріотичного
виховання учнівської молоді»
|
16
вересня
|
Завуч з
навчальної роботи
Головченко
Л.В.
|
3
|
Соціалізіція
в освітньому процесі.
Попередня діагностика.
Анкетування педагогічного колективу.
|
18
вересня
|
Психолог Дутчак Н.М.
|
4
|
Аналіз роботи педколективу.Наукова та теоретична
підготовка
педколективу
до роботи в
оновлених
умовах,вивчення
передового
педагогічного
досвіду
та наукової літератури.
|
16
вересня
|
Директор
школи БайбурдоваН.А.
|
5
|
Затвердження плану роботи творчої
групи
«Досвід» над проблемою
«Громадянська соціалізація в
системі
патріотичного
виховання
учнівської молоді»
на
2015-2016 н.р.
|
16
вересня
|
Керівник творчої
групи «Досвід»
Гусєва
В.В.
|
6
|
Домашнє завдання.Збір та
підготовка інформаційної бази для подальшої роботи над проблемою.
|
вересень
жовтень
листопад
|
Члени
творчої групи,керівники м/о
|
Література:
2 засідання
Тема:опрацювання
теоретичних засад, самоосвітня діяльність з даного питання.Пошук матеріалів
Інтернетвидань.
№
|
зміст
|
Термін
виконання
|
відповідальний
|
1
|
Круглий стілдля вчителів фізико-математичного профілю.«Теоретико-методологічні
засади
процесу соціалізації дітей та
учнівської
молоді в сучасному
освітньому
просторі».Обмін
досвідом»
|
4
листопада
|
Керівник
м/о
Мартиняк
О.В.
|
2
|
Виступ.Ознайомлення з новинками
фахової літератури.Педагогічні видання
з
питань
соціалізації.
|
4 листопада
|
Бібліотекар
Ляпунова
М.І.
|
3
4
5
|
Презентація «Створення умов
для успішної громадянської
соціалізації
в умовах реалізації
нової
концепції патріотичного
виховання».
Проведення
виховних заходів з елементами соціалізації дітей та учнівської молоді.Проведення відкритих батьківських зборів.
Домашнє завдання. Пошук
матеріалівІнтернетвидань з поданого питання.
|
4
листопада
2 грудня
|
Вчитель
інформатики
Толокнєєва
О.В.
Класний
керівник 10-А класу
Гусєва
В.В.
Класний
керівник
4-В класу
Позігун
В.М.
Члени
творчої групи,керівники м/о
|
Література:
3 засідання
№
|
зміст
|
Термін
виконання
|
відповідальний
|
1
|
Дискусія з учителями початкової
школи.
«Є ідея-запрошуємо до розмови!»
Обговорення
наробок вчителів з
роботи над проблемою
«Громадянська
соціалізація
в системі патріотичного
виховання
учнівської молоді».
|
3 лютого
|
Керівник
творчої групи «Досвід»
Гусєва
В.В.
|
2
|
Обговорення «Творчість
вчителя-шлях
до втілення в
життя
науково-методичної
проблеми на уроці в
початковій школі» на основі проведених відкритих
уроків з «Я і Україна»
|
3 лютого
|
Вчителі
початкової школи
Нєкрасова
О.Г.
Мартьянова
Т.В.
|
3
|
Про оформлення довідково-
інформаційного куточка з
визначеної
проблеми в
шкільному
методичному
кабінеті.
|
3 лютого
|
Завучі з
навчальної роботи
Фегер
І.М.,
Головченко
Л.В.,
учитель
технологій
Курилова
О.А.
|
4
|
Домашнє завдання. Провести відкриті
уроки з елементами соціалізації учнів в рамках проведення предметних декад.
Відкритий урокз історії України для
Відкритий урок з укр..літ-ри для 9 –А
класу
«Неприйняття
насильства,поневолення людей, осуд загарбницьких воєн у творчості Т. Г.
Шевченка періоду «Трьох літ»
|
лютий
лютий
|
Члени творчої
групи,керівники м/о
Вчитель
історії України
Фегер
І.М.
Вчитель
української мови
Гусєва
В.В.
|
Література:
4 засідання
Тема:педагогічні
читання,опрацювання різноманітних науково-теоретичних джерел інформації з питань соціалізації освіти.Звіт про роботу творчої групи.
№
|
зміст
|
Термін
виконання
|
відповідальний
|
1
|
Педчитання« Громадянська
соціалізація
в системі патріотичного
виховання учнівської молоді»
|
6 квітня
|
Завуч з
виховної роботи
Галкіна
Г.О.
|
2
|
Поповнення
і розміщення в інформаційному куточку «
банку інформації» з
питань
соціалізації
|
6 квітня
|
Вчителі
Толокнєєва
О.В.
Орлова
Л.М.
|
3
|
Розробкаметодичнихрекомендацій
членами групи для впровадження у
навчально-виховнийпроцес
учителями школи .
|
6 квітня
|
Вчителі-члени
творчої групи «Досвід»
Гусєва
В.В.,
Фегер
І.М.,
Головченко
Л.В.,
Орлова
Л.М.,
Дутчак
Н.М.,
Мартьянова
Т.В.
|
4
5
|
Підсумки роботи творчої групи з
питання
«Упровадження
методологічних
інновацій в
освітній
діяльності з проблеми
соціалізації
освіти».
Домашнє завдання .Оформлення матеріалів з
надбанням роботи творчої групи «Досвід»
за підготовчий етап роботи над проблемою та перехід на
організаційно-моделюючий етап.
|
6 квітня
|
Керівник
творчої групи «Досвід»
Гусєва
В.В.
Члени
творчої групи «Досвід»,
керівники
м/о
|
Література:
Немає коментарів:
Дописати коментар