середа, 28 лютого 2018 р.

«Досвід» Склад творчої групи План роботи Заходи Керівник групи:Гусєва В.В.


               Загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №2  міста Зеленодольська
Творча група вчителів
«Досвід»
Склад творчої групи
План роботи
Заходи
Керівник групи:Гусєва В.В.   
                                         
                                                   -2016-2017 н.р.-
Склад творчої групи
Фото Виктории Гусевой.Керівник:Гусєва Вікторія Вікторівна- вчитель української мови і літератури, завідувач кафедри суспільно-гуманітарних наук.
Педагогічний стаж – 27 років
Кваліфікаційна категорія - "Вчитель вищої категорії".
 Звання - "Старший учитель" , «Учитель-методист»
Кредо:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSurIwm34oCWOnBwrHlPdtUqYtduh1pYSGtb9Q2iwEIHjZotA42GokBawUQuscgwqdQGegChSjLlwtv7jrE885LFfszuKD4BnFNuWKTkD5LZfswz4AICsYHueUDYp-sRCZvgkxND_01Yo/s1600/Muamalah.jpgЗбиратися разом – це початок.        
Триматися разом – це процес
Працювати разом – це успіх.                                                                                                                  Генрі Форд



Члени творчої групи:         

Байбурдова Наталія Андріївна-
директор школи,                                  
учитель російської мови ,
учитель етики.
Педагогічний стаж – 28 років.
Кваліфікаційна категорія –
"Вчитель вищої категорії".
 Звання - "Старший учитель"
Кредо: "Учитель - не той, хто
 вчить, а той, у кого вчаться".  


Стародуб Лідія Анатоліївна
Вчитель української мови та літератури завідувач методичного об’єднання вчителів української  мови і літератури шкіл Зеленодольської  територіальної громади.
Педагогічний стаж - 29  років.
Кваліфікаційна категорія - "Вчитель вищої категорії".
Звання - "Старший учитель"
Кредо.Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе в світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього вона –                засушена квітка.                                   В.Сухомлинський

       Орлова Людмила Миколаївна-
вчитель математики
Завідувач кафедри математики.
Педагогічний стаж - 29  років.
Кваліфікаційна категорія - "Вчитель вищої категорії".
Звання - "Старший учитель"
Кредо: «Праця, оптимізм, постійне самовдосконалення - запорука життєвого успіху.»

Нєкрасова ОльгаГригорівна-
Вчитель початкових класів
Педагогічний стаж - 28  років.
Кваліфікаційна категорія - "Вчитель вищої категорії".
Звання - "Старший учитель"
Кредо: «Все найкраще – дітям!Працюю заради дітей





Дутчак Неля Миколаївна-вчитель російської мови,психолог школи.
Завідувач кафедри російської мови.
Педагогічний стаж - 29  років.
Кваліфікаційна категорія - "Вчитель вищої категорії".
Звання - "Старший учитель"
Кредо:
"Ти лише до тих пір здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою" (німецький філософ Дістервег)

Проблема,над якою працює творча група вчителів:
« Громадянська соціалізація
в системі патріотичного виховання учнівської молоді»
МЕТА: узагальнення та розповсюдження передового  досвіду роботи вчителів школи з метою розвитку творчого потенціалу вчителів та учнів.
ЗАВДАННЯ:
1. Визначення, обґрунтування й популяризація проблеми, над впровадженням якої працює педагогічний колектив;діагностика здібностей та можливостей вчителів школи.
2.Своєчасне надання вчителям необхідної інформації про сучасні досягнення науки і передового досвіду, підведення вчителів до висновку про неминучість відмови від застарілого в практиці та необхідність упровадження сучасних передових ідей.
3. Створення творчої лабораторії за добровільною участю кращих учителів з метою конструювання, створення, впровадження передового педагогічного досвіду;показ прийомів роботи кращих вчителів на практиці.
4. Члени творчої групи демонструють особистий досвід застосування на практиці положень, рекомендацій, висновків науки й передової педагогічної практики з проблеми, виступають з доповідями, повідомленнями на засіданнях методичних об'єднань, педагогічної ради школи, науково-практичних конференціях, нарадах у директора школи тощо.
5.Поширення передового педагогічного досвіду:
а)публікації у педагогічних журналах,розміщення матеріалів  на шкільному сайті та інших освітніх порталах;
 б)участь у  конкурсах педагогічної майстерності «Учитель року», «Кращий класний керівник»
Заходи
щодо реалізації
ІІ етапу  роботи
над науково-методичною
проблемою:
« Громадянська соціалізації в системі патріотичного виховання учнівської молоді»

1
1)Підготовка аналітичного матеріалу для обговорення педагогічним колективом;
2)створення «банку інформації» з питань соціалізації;
3)оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної проблеми в шкільному методичному кабінеті;
4)брати участь у роботі опорної Зеленодольськоїзш №1 в плані обміну  педагогічним досвідом;
5)анкетування ,діагностування вчителів з метою виявлення рівня професійної компетенції,систематизація побажань учителів.
жовтень

До квітня

жовтень

Протягом року

жовтень
Директор школи
Байбурдова Н.А.,
заступники директора з НВР
Фегер І.М.,
Головченко Л.В.,
з ВР Галкіна Г.О.,
бібліотекар школи
Ляпунова М.І.,
психологДутчак Н.М.,
завідувачі кафедр,
класні керівники.
2
Формування ініціативної творчої групи з метою вироблення шляхів реалізації науково-методичної проблеми.
Ознайомлення з планом роботи творчої групи  «Досвід»над проблемою«Громадянська соціалізація
 в системі патріотичного
виховання учнівської молоді».

вересень
Заступники директора з НВР Фегер І.М.,
Головченко Л.В,
Керівник творчої групи вчителів «Досвід»
Гусєва В.В.
3
Обговорення й затвердження методичною  радою з планом роботи над проблемою«Громадянська соціалізаціяв системі патріотичного виховання учнівської молоді» та планом роботи психолого-педагогічного семінару.

жовтень
Директор школи
Байбурдова Н.А.,
заступники директора з НВР
Фегер І.М.,
Головченко Л.В.,

4
Прведення «круглого столу» .
«Теоретико-методологічні засади процесу соціалізації дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі»
грудень
Заступники директора з НВР Фегер І.М.,
Головченко Л.В,
Керівник творчої групи вчителів «Досвід»
Гусєва В.В.
5
Організація роботи психолого-педагогічного семінару
З проблеми соціалізації учнів.
                           План.
1.Доповідь психолога школи «Соціалізіція в освітньому процесі».
2.Презентація  «Створення умов
 для успішної громадянської 
соціалізації в умовах реалізації
нової концепції патріотичного
 виховання».
3.Обговорення «Творчість
вчителя-шлях до втілення в
життя науково-методичної
проблеми  на уроці
березень


вересень

листопад



лютий
Психолог Дутчак Н.М.,представники кафедр
Завуч з виховної роботиГалкіна Г.О.,
бібліотекар школи Ляпунова М.І. , завідувачі кафедр



Гусєва В.В.,
Бока В.І.



Фегер І.М.
6
Педчитання « Громадянська соціалізація в системі патріотичного виховання учнівської молоді»
квітень


План роботи творчої групи вчителів «Досвід» на 2016-2017 н.р.
1 засідання (вересень-3 тиждень)
                                зміст
відповідальний
1
Затвердження плану роботи групи «Досвід»
на 2016-2017 н.р.
Гусєва В.В.
2
Підготовка учнів до районного етапу  предметних олімпіад . Аукціон педагогічних ідей
Індивідуальна робота з обдарованими учнями.
Завуч з навчальної роботи
Фегер  І.М.
3
Психологія на допомогу  класним керівникам.Розробка та впровадження інноваційних проектів,тренінгових технологій,програм і рішень для осучаснення  навчального процесу та підвищення рівня знань молоді.
 Психолог Дутчак Н.М.
5
Робота над поширенням  власного досвіду і його популяризація.Представлення власного  досвіду з проведення тренінгів .
Директор школи  Байбурдова Н.А.
2 засідання(листопад -3 тиждень)
                      зміст
відповідальний
1
Круглий стіл «Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ).Вплив ІКТ на підлітків.Обмін досвідом»
Завідувачі та представники кафедр
Орлова Л.М.
2
Ознайомлення з новинками фахової літератури.Педагогічні  видання.
Презентація  «Створення умов
 для успішної громадянської 
соціалізації в умовах реалізації
нової концепції патріотичного
 виховання».

Бібліотекар
Ляпунова М.І.
Галкіна Г.О.
3
 Творчий діалог «Диференційований підхід до викладання навчальних предметів»
Вчителі-предметники про власні спостереження
3 засідання (січень-3 тиждень)
                                       зміст
відповідальний
1
Представлення методичних наробок .Захист роботи над  власною методичною проблемою
Гусєва В.В.,Бока В.І.
2
Практичні поради «Творчість вчителя на уроці»
Нєкрасова О.Г.
3
Затвердження плану заходів до тижня гуманітарних наук «Діалог культур» .Панорама творчих знахідок.
Завідуючі кафедрами суспільно-гуманітарних наук та англійської мови
4 засідання (квітень-3 тиждень)
                          зміст
відповідальний
1
Дискусія  «Творчість
вчителя-шлях до втілення в
життя науково-методичної
проблеми  на уроці
Орлова Л.М.
2






3
Педчитання « Громадянська соціалізація в системі патріотичного виховання учнівської молоді»


Підсумки роботи творчої групи з питання «Громадянська соціалізація
 в системі патріотичного
виховання учнівської молоді».



Фегер І.М.




Гусєва В.В.


Фото Виктории Гусевой.Байбурдова Н.А.Необхідність створення творчих груп  зумовлена актуальними проблемами модернізації змісту освіти, введенням нових навчальних предметів, курсів необхідністю засвоєння нових навчальних програм, підручників, навчально-методичних комплексів, впровадженням інноваційних технологій.Основним завданням творчих  є: вивчення досвіду, який уже є, його моделювання, апробація, узагальнення, впровадження в своїй практичній діяльності, активне поширення і презентацію серед педпрацівників
Фегер І.М.Щорічне анкетування, спостереження показують, що найбільш ефективною формою роботи з учителями  є семінари-тренінги. Методист шукає нові підходи до їх проведення. Обговорення уроків, що традиційно зводиться до відзначення тільки позитивного у їх проведенні замінено на обговорення проблеми, яка виноситься на семінар. Щоб обговорення проходило в невимушеній обстановці, заздалегідь готуються запитання для дискусії, яка дозволяє виявити різноманітні точки зору на проблему обговорення. Це спонукає вчителів до активної участі в обговоренні проблеми, обміну думками та висловленні пропозицій щодо вирішення методичної проблеми.  
Фото Виктории Гусевой.Гусєва В.В.: «Ефективною формою поширення передового досвіду є його показ, демонстрація: відвідування уроків і позакласних заходів, ознайомлення з планами, конспектами, дидактичним матеріалом, зошитами й іншими видами робіт вчителів та учнів. Дані форми методичної роботи стимулюють розвиток наукової ерудиції педагогів, створюють умови для пошукової, дослідницької роботи, допомагають знайти ефективні шляхи вирішення складних навчально-методичних проблем, втілення наукових педагогічних ідей»



Стародуб Л.А.Для підвищення ефективності, цілеспрямованості роботи творчої групи, учасникам в своїй діяльності необхідно використовувати науково-пошукові методи дослідження педагогічних процесів та їх результативності, зокрема: спостереження, інтерв’ю, анкетування, проведення моніторингу, педагогічних консиліумів, контрольних зрізів, методу узагальнення незалежних характеристик, моделювання, розробку і застосування саморобних приладів, експериментальних завдань із використанням саморобного обладнання Фото Виктории Гусевой.                                                  
-                    Заітова Н.В.Робота в творчій групі буде продуктивною і результативною, якщо будуть активно використовуватись як традиційні так й інноваційні форми роботи: творчі діалоги, „круглі столи”, творчі дискусії, панорами творчих знахідок, захисти проектів, моделей, педагогічні ринги, диспути, діалоги, розв’язання педагогічних задач і ситуацій;
-                    моделювання, відкриті уроки, виховні заходи;
-                     створення банку інноваційних технологій;
-                     творчі майданчики; аукціони педагогічних ідей, конкурси-захисти різних освітніх
-залучення батьків до процесу виховання та формування соціалізації учнів. Фото Виктории Гусевой.
-                    науково-педагогічних робіт (навчальних програм, планів, спецкурсів, тематичних методичних розробок та ін.);
-            огляди й обговорення відеозаписів показових занять з учнями, реальних та імітованих психолого-педагогічних явищ.
Фото Виктории Гусевой.

ОрловаЛ.М. Приблизно 70% сучасних школярів, відповідаючи на запитання про свої пристрасті і хобі, згадують комп'ютер. Похвально, звичайно, що молоде покоління крокує в ногу з часом, але батьки і педагоги б'ють на сполох: комп'ютерна залежність! Діти годинами сидять біля монітора (причому найчастіше зайняті вони просто іграми), і дорослі починають всерйоз побоюватися, по-перше, за їх здоров'я, а по-друге, за їх психологічне благополуччя. Чи справді багатогодинне сидіння за комп'ютером призводить до абстрагування дитини чи підлітка від реальності або все не так страшно?https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s3cc13778843f8a03/image/i51274be14f9ab0a5/version/1417372188/image.jpg
Головченко Л.В. У ситуації, що склалася, саме школа, будучи державним інститутом, здатна закласти в маленьку людину соціально-моральні норми, правила поведінки і орієнтувати його на те, що дійсно цінне і значуще в житті, що дозволить йому протистояти негативному впливу соціуму і успішно пройти процес соціальної адаптації. Соціальна адаптація дитини залежить від багатьох чинників. Особливе місце серед них відводиться педагогічному впливу в процесі виховання. Під впливом педагога у дитини відбувається узгодження самооцінки і вимог відповідно до можливостей і реальностей соціального середовища; оцінки, прийняття або відкидання вимог, норм соціального середовища, загальновизнаних соціальних цінностей. Пошук технологій супроводу соціального становлення особистості, її соціальної адаптації стає важливим аспектом виховної роботи в класі
Гусєва В.В. Визначенням результативності роботи вчителя у сучасній школі вважається, перш за все, високий рівень сформованості знань, умінь, навичок учнів, проте соціальний компонент, який виражається ступенем самостійності у розв’язуванні проблем людського буття, залишається поза межами уваги під час оцінювання якості освіти. Тому, формування соціальної компетентності, відповідно до рекомендацій Ради Європи, має бути одним із пріоритетних завдань сучасної освіти, оскільки вона забезпечує соціалізацію учня, спрямована на його соціальну діяльність, набуття ним соціального досвіду у розв’язанні життєвих і суспільних проблем та створення власної системи життєвих пріоритетів.Необхідність формування соціальної компетентності зумовлено також модернізацією змісту освіти і здійснюється засобами відповідних методів і технологій навчання. Найрезультативнішими і ефективнішими, на моє переконання, є інтерактивні технології, які дають можливість обговорювати актуальні проблеми, виробляти власну точку зору, розвивати критичне та креативне мислення, практично використовувати здобуті знання.
Фото Виктории Гусевой.
Ляпунова М.І.Список рекомендованої літератури
Коваль Л.Г. Соціальна педагогіка Навчальний посібник. - / Коваль Л.Г., Звірева І.Д., Хлєбік С.Р. - К., 1997
Євтух М.Б. Соціальна педагогіка: Підручник. / Євтух М.Б., Сердюк О.П. - К.: МАУП, 2002. - 232 с. - Бібліогр.: с. 221-226.
Лавриченко Н.М. Проблеми гуманістичного спрямування шкільної соціалізації: пед. розмисли і нотатки. / Лавриченко Н.М. - К.: ТОВ "Інсайт-плюс", 2006. - 279 с.
Яременко О.О. Молодь у стратегії людського розвитку України / Яременко О.О. // Вивчення молоді на сучасному етапі: питання методології і методики. - К.: А.Л.Д., 1996. - 232 с.
Социальная педагогика: Курс лекций / Под общей ред М.А. Галагузовой. - М., Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2000. 416 с.
Соціальна     педагогіка. Підручник / За ред. проф. А.Й.Капської. - К.: Центр навч. Літератури, 2003. -
256 с.


Немає коментарів:

Дописати коментар